6 veckor idag

Skrivet 2012-04-17 Klockan 22:55:40 Direktlänk Bebis Kommentarer (0)

Idag är det 6 veckor sen vår älskade dotter kom till världen ♥
Hon har blivit stora tjejen redan, även om hon är liten fortfarande ;) haha. Hon vägde ju 2565 g och var 45 cm lång när hon föddes. Ändå gick jag över 6 dagar. Nu väger hon 3168 g och är 52 cm lång. Det är inte så mycket kanske men det känns för mig, i mina armar.. musklerna värker mer än innan men det får man ignorera just nu.
 
Hon får ju ersättning oxå efter att jag ammat för hon går inte upp tillräckligt annars.
Idag var vi på 6 veckors kontrollen hos bvc och läkaren skulle kolla så allt var som det skulle. Och det var det. Hon går ju upp i vikt och hon växer men ligger ju fortfarande under kurvan, och det tyckte dom väl att det inte var så bra men vadå, jag kan inte ge hälla i henne massa mat eller så... hon äter ju ändå med 2 timmars mellanrum på dagarna. Jag själv var ju inte så stor när jag var bebis, låg oxå under kurvan. Jag är ju inte så stor idag heller. Men hon mår iaf bra och växer så jag är inte orolig.

Nu har hon fått äta och fått ny blöja innan det är dags för att sova för natten. Hon sover ju otroligt bra på nätterna, mellan 5-7 timmar i sträck så jag är väldigt tacksam för det. Men vi får se hur det går inatt, hon har sovit ganska mycket under dagen och nu är vi ensamma 2 nätter så får ju ingen hjälp av maken min heller, men det ska nog gå bra :-)


Hon ligger här bredvid mig och suger så intensivt på nappen och försöker somna. Hon somnar till och vaknar till men snart sover hon och då går jag och lägger mig oxå.



Mitt lilla ♥


Natti natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0