1 februari 2012

Skrivet 2012-02-01 Klockan 12:27:04 Direktlänk Allmänt Kommentarer (4)

Idag är det ny månad på det nya året. Februari. Tiden går verkligen så fort. Nu är det 29 dagar kvar tills det är dags för plutten att ploppa ut :) Tycker inte det var alls så länge senman gjorde alla dom där gravid testerna som visade positivt ;) Men nu längtar jag så mycket efter den lilla krabaten som ligger i magen. Jag är nyfiken på vad det blir... flicka eller pojke... men mest nyfiken över hur den kommer se ut :) men det är 29 dagar kvar innan jag får se han eller hon :)


Håller på och tvättar alla bebiskläder nu en andra gång. Läste att man egentligen ska göra det för att vara säker på att få bort gifterna och kemikalierna i kläderna, så jag får väl göra det. Frågade en vän om man verkligen behöver tvätta allt 2 gånger och det tyckte hon inte, hon gjorde det aldrig så nu tvättar jag dom inte mer :) Sen ska jag börja packa väskan som ska med till BB så den är färdig. Man vet ju liksom aldrig när plutten tänkt komma. Visserligen skulle det vara skönt och bli av med stora magen och tyngden nu men samtidigt är det bra att den får växa till sig mer.

På fredag är det dags för kontroll igen, och denna gång ska jag väga mig... kul och veta hur mycket man gått upp nu. En liten tjockis har man blivit nu hahahah :D
Till helgen ska vi få upp skötbordet oxå och börja möblera så barnrummet blir färdigt och få allt på plats. Sen måste vi kolla hur vi ska göra med bilstolen, om vi ska hyra den eller köpa.... börjar bli lite stressad över att vi inte har den än.



Imorse när jag låg i sängen ringde svägerskan, hon undrade dels om jag hade fått brevet hon skickade och hur jag mådde... vi pratade en stund och så hörde jag sötnosen i bakgrunden, faster, faster ;) min söta älskade brorsdotter. Jag pratade en stund med henne och så frågade hon efter sotis... min ena katt. Snart får jag ett syskonbarn till, två veckor kvar för henne :-) ska bli kul och se vad dom får denna gång. Åh vad jag saknar dom och min andra bror i Oslo. Hoppas plutten vill komma till världen i tid så lillebrorsan får se honom/henne innan han åker till Cuba, annars lär det dröja ett tag.



Ha en bra onsdag allihop!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Skrivet 2012-02-01 Klockan 13:24:04

Postat av: Karolina, gravid i v. 36 ♥

Skrivet 2012-02-01 Klockan 14:28:41
URL: http://lillamys.se
Tack:)

vårat BF-datum skiljer bara med 2 dagar -kul!

Postat av: Juliette S

Skrivet 2012-02-01 Klockan 18:18:25
URL: http://juliettesil.blogg.se/
Jo jag har kollat på blocket med men jag tror vi ska hyra via vår försäkringsbolag...

Postat av: Juliette S

Skrivet 2012-02-01 Klockan 18:20:04
URL: http://juliettesil.blogg.se/
Ja det e lite kul att det skiljer 2 dagar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0