29 februari 2012 - Beräknad dag

Skrivet 2012-02-29 Klockan 14:45:59 Direktlänk Allmänt Kommentarer (1)

Idag är det dagen vi nu väntat på så länge, 9 månader, eller från det att jag tog testet. Vi är sååå förväntansfulla, ivriga, nyfikna och ännu mer nyfikna. Mormor, morfar, farmor, farfar, farbror och morbröder väntar på dig <3 och självklart mamma och pappa. Men bebis verkar ha bestämt sig för att stanna kvar lite till i magen. Det har inte hänt nåt ännu. Har lite små värkar och enhel del sammandragningar så man vet aldrig. Dagen är inte slut ännu!! Mycket kan hinna hända :-) i hope!!

Vad har jag gjort då? Jo bakat och bakat. Min andra kaka står i ugnen nu, hel förhoppningsvis. Min första exploderade visst i ugnen utan att jag hörde eller kände brända doften. Tur älskling kom ner och sa att det luktar bränt. Denna gravid täppa är inge kul.

Så här ser min kaka ut, en vanlig enkel sockerkaka


Förstår inte riktigt hur den lyckades explodera men det blir vår fika idag för denna kan man ju inte bjuda på. Allt annat som bakas här hemma nu hamnar i frysen så det finns när det kommer folk hit och ska titta på bebisen.
För det lär ju folk göra och det går så bra.


För ut kommer vi inte ge oss det första vi gör, bland bacilusker och sånt :-) nojig mamma redan eller??? Hahaha nää, men dom sa det på föräldrargruppen att man ska va försiktig i början och viktigt att tvätta händerna ordentligt innan man tar i barnet. Och att man inte är sjuk. Vill inte börja med en förkyld bebis!!



Wiihoo, min hallonkaka blev hel, hoppas den smakar lika gott som den ser ut oxå ;)
Nu ska jag ta en paus från bakandet och vila lite... eller ska nog sätta igång några maskiner tvätt.
Älskling frågade hur jag orkar med allt nu, det gör jag inte, jag kryper här snart av all värk och ont jag har i kroppen men nu gör jag precis så mycket jag bara kan så bebis vill komma ut.



Ha en fin solig onsdag!! <3

Kommentarer
Postat av: Michan- Beauty by M

Skrivet 2012-03-03 Klockan 10:12:41
URL: http://texasplays.blogg.se/
-Jag ska testa läppstiftet sen,så det kommer nog upp på bloggen lite senare :)



Det är strazzstenar som går att använda både till ögon och naglar :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0