Tisdag14 februari 2012

Skrivet 2012-02-14 Klockan 20:49:12 Direktlänk Allmänt Kommentarer (0)

Inatt blev jag faster till en super söt liten Molly på 3,9 kg :) 03.47 fick jag sms av lillebror med en bild på den nya familjemedlemen, en liten flicka. Åhhh vad jag längtar dit nu. Får se om vi åker dit till helgen eller nåt, kanske bara över dagen... vi får se.
Nu längtar jag ännu mer efter min egen lilla bebis <3



Välkommen till världen söta lilla Molly, faster älskar dig redan <3


Vad jag har gjort idag??? Ingenting!!!! Jag har fått förbud av älskling att göra nåt. Eftersom vi åkte in till förlossningen i söndags (hade inga värkar eller så) och mått dåligt så har han sagt att jag bara får vila nu. Hade såååå fruktansvärt ont i magen i söndags, inget nytt, det var nämligen magsåret men hade haft ont i mer än 8 timmar och det blev bara värre så Janne ringde 1177 och rådfrågade dom om jag kunde ta mina magsårs tabletter men dom tyckte vi skulle åka in eftersom jag är höggravid. Vi ringde till förlossningen och hörde med dom oxå och vi åkte dit. Allt jag ville veta var bara om jag kunde ta tabletten som gravid. Men timme efter timme blev vi bara mer och mer irriterade och ville hem. Vi hann aldrig äta nåt heller innan vi åkte och dom sa att det inte skulle ta lång tid, mmmm visst!!!
När vi kom in fick jag göra CTG igen, dom kollar hjärtljuden och kurvan på bebisen. Men jag visste att det inte va nåt fel på bebisen. Låg en timme med den apparaten som knappt funkade.

När hon sen kom och sa att allt är bra och tog bort apparaten sa hon att läkaren kommer snart. 2 timmar senare utan att dom kollat läget hur jag mår eller så kommer hon in och säger att läkaren fick ett akut snitt som tar ca 30 min, då sa jag att jag orkar inte vara kvar och jag vill åka hem nu så hämta min patientbricka. Jag var trött och hungrig och sur!!
Sa sen jag oxå att dom kunde kommit in tidigare och sagt att vi kunde åka hem och sen ringa eller nåt istället för att sitta och stirra på väggarna och höra en tickande klocka som jag nästan ville slå sönder. Jag sa att jag bara vill veta om jag kan ta min tablett mot magsåret, hon var osäker på vad hon skulle göra men gick och frågade läkaren tillslut och det var inga problem och ta den. Men tack så mycket, det kunde hon inte kollat upp lite tidigare eller?!!

Jag blir GALEN på sjukvården. Jag har sååå otroligt dålig erfarenhet av sjukhus och läkare då man fått spendera halva livet där som barn.

Dagen igår kände jag fortfarande av magen till och från. Fick äta lite och sakta hela tiden. Idag känns magen bättre men känner fortfarande av det lite så jag ar hållt mig hemma. Har problem med min högra fot oxå då den är svullen hela tiden och värker så måste ha benet högt.


Imorgon blir det och egentligen bara vila men ska till MVC på kontroll. Och mamma ville att jag skulle komma dit en stund innan så jag får göra det. Men det blir vila typ resten av veckan, iaf dom dagar Janne är borta. Han kommer hem på torsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0